Street View to jedna z usług Google. Firma wysyła w teren samochody wyposażone w specjalne kamery, które rejestrują obraz – budynki, samochody, przechodniów. W taki sposób można „zwiedzić” wiele miejsc na całym świecie.
Street View świętuje 15 urodziny i z tej okazji firma przedstawiła garść ciekawostek. Podała na przykład, jakie kraje na świecie są najczęściej „odwiedzane” przez internautów. A są to: Indonezja, Stany Zjednoczone, Japonia, Meksyk, Brazylia, Hiszpania, Włochy, Tajwan, Francja i Wielka Brytania.
Zamek Czocha na 3 miejscu w Polsce
Wiemy także, jakie miejsca są najczęściej odwiedzane w Polsce. I tu spore zaskoczenie, bo na trzecim miejscu znajduje się „nasz” Zamek Czocha. Zaskoczony tą informacją był również Jarosław Kuczyński, dyrektor zamku, choć jak twierdzi, zainteresowanie internautów widać po zasięgach w mediach społecznościowych i ruchu na stronie.
Na brak turystów naprawdę nie narzekamy. Trochę zamieszania wprowadziła pandemia, ale gości chcących zwiedzić zamek i jego dziedzińce wciąż przybywa. Z samych biletów wynika, że rocznie odwiedza nas 250-260 tys. turystów, nie licząc gości hotelowych i osób pojawiających się na różnych wydarzeniach. - usłyszeliśmy od dyrektora Zamku Czocha.
Prawdziwy turystyczny boom na zamek rozpoczął się w 2014, gdy po raz pierwszy świat usłyszał o Szkole Magii na Zamku Czocha, materiały o larpie dla fanów powieści o Harrym Potterze opublikowało 250 serwisów informacyjnych na całym świecie. Od tego czasu popularność tego miejsca wciąż rośnie.
Najpopularniejsze miejsca w Polsce
TOP 15
- Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau
- Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
- Zamek Czocha
- Muzeum Powstania Warszawskiego
- Zamek Królewski na Wawelu
- Muzeum II Wojny Światowej
- Centrum Nauki Kopernik
- Fabryka 'Emalia' Oskara Schindlera
- Muzeum Ziemi Nadnoteckiej im. W. Stachowiaka
- Hydropolis
- Zamek Pieskowa Skała
- Muzeum Lotnictwa Polskiego
- POLIN Muzeum Historii Żydów Polskich
- Muzeum Panorama Racławicka
- Muzeum Narodowe w Warszawie
Dodajmy, że Google właśnie uczyniło ważny ukłon w stronę walczącej z Rosją Ukrainy. Koncern postanowił zobrazować zniszczenie w ukraińskich miastach. Współpracuje przy tym z ukraińskimi operatorami dronów i w taki sposób świat ma zobaczyć skalę zniszczeń wojennych.